Опубликовано июля 10, 2017 | Рубрики: Бдим за нардепами, Все статьи, Политика, Украина

Марна праця

На комитете Генеральний прокурор раптом розпочав бурхливу діяльність. Відразу п’ять народних депутатів начебто опинились під загрозою втрати депутатської недоторканості та притягнення до кримінальної відповідальності. Йдуть завзяті баталії у регламентному комітеті, Юрій Луценко бурхливо реагує на зауваження парламентарів, навіть звинувачує їх у захисті корупції. Скандал набирає обертів, увага громадськості прикута до яскравого шоу.

Нажаль, більшість українців розуміє – все, як це майже завжди трапляється у таких випадках, закінчиться в кращому разі втечею одного — двох законодавців за кордон, або і взагалі нічим. І справа не тільки і не стільки у недостатньому професіоналізмі прокурорів та небажанні недоторканих «здавати своїх». Біда в тому, що насправді діюча влада не зацікавлена в наведені ладу в державі. Під владою тут розуміється і нинішній склад Верховної Ради разом з її очільником, і уряд, і правоохоронні органи, і Гарант Конституції. І це при тому, що навіть діюча конституція і закони дозволяють у правовий спосіб притягнути до відповідальності любого посадовця, в тому числі діючих народних обранців, не зважаючи на їхню нібито конституційну недоторканість.

Але спочатку про те, чому намагання зняти недоторканість через голосування у сесійній залі приречені на невдачу. І сам генпрокурор прозоро натякає на цю обставину, але робить вигляд, нібито не бачить її суті. А натякає він у притаманний йому та більшості наших політиків спосіб, намагаючись створити сенсацію. Він наголосив, що подання на притягнення до кримінальної відповідальності депутата Ігоря Мосійчука може бути знову подано до парламенту восени (http://news.liga.net/news/politics/14782577-lutsenko_predstavlenie_na_mosiychuka_mozhno_snova_podat_osenyu.htm). При цьому він нагадав, що суд визнав незаконним розгляд першого подання по Мосійчуку, оскільки воно проходило з порушеннями регламенту.

Як зазначено в матеріалі «Незаконні закони» , Верховна Рада дуже часто приймає рішення з порушенням регламенту (а разом і Конституції), і що такі рішення можуть бути скасовані або українськими або міжнародними судовими інстанціями. Саме так сталось і із зняттям імунітету з Ігоря Мусійчука, саме так може статись і з іншими поданнями. Дивно, що Олександр Онищенко (який доречи і досі вважається народним депутатом, не зважаючи на втечу і тривалу відсутність в країні) ще не оскаржив рішення щодо свого імунітету.

Дуже прикро, але треба визнати, що ВРУ і зараз продовжує приймати рішення з порушенням регламенту. Якщо дати собі труд ретельно переглянути роботу хоча б одного пленарного засідання, то в цьому не важко переконатися. Ось одне з останніх «результативних» засідань (навмисно взяте для прикладу ранкове засідання у четвер, коли на відміну від вечірніх та п’ятничних засідань в залі буває порівняно велика кількість депутатів).

22.06.17. о 10:18 результат поіменного голосування за проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю (№5629) — у другому читанні та в цілому:

За:244 Проти:0 Утрималися:0 Не голосували:118 Всього:362

Це при тому, що у залі підчас відкриття засідання зареєструвалось 356 законодавців. Тобто, проголосувало 6 відсутніх депутатів. Цікаво, що письмово (тобто, з демонстрацією посвідчення та власним підписом, як це вимагає закон про регламент ВРУ) зареєструвались 369 членів парламенту, з яких 13 до зали так і не дійшли. Таким чином, достеменно невідомо, скільки ж насправді народних депутатів приймало участь у пленарному засіданні, що викликає обґрунтовані сумніви у достовірності протоколу засідання та відповідності оприлюднених результатів голосування реальним фактам.

Далі 22.06.2017 об 11:21 поіменне голосування про проект Закону про Конституційний Суд України (№6427-д) — за основу:

За:231 Проти:18 Утрималися:58 Не голосували:69 Всього:376

Цього разу голосувало вже 20 відсутніх депутатів.

Далі поіменне голосування про включення до порядку денного сесії проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірному тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення (№6489) 22.06.2017 11:22

За:250 Проти:1 Утрималися:17 Не голосували:109 Всього:377

Тут долучився ще один відсутній народний обранець.

22.06.2017 11:26 Поіменне голосування про розгляд проекту Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення діяльності народних депутатів України» (№6525)

За:240 Проти:4 Утрималися:29 Не голосували:105 Всього:378

І цього разу долучився ще один відсутній, тобто зараховано вже 22 голоси депутатів, які порушили регламент ВР.

22.06.2017 11:34 Поіменне голосування про розгляд проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (№6600)

За:250 Проти:14 Утрималися:25 Не голосували:82 Всього:371

Сім законодавців встигли зникнути попри те, що закон про регламент не передбачає такого права народного депутата.

22.06.2017 11:38 Поіменне голосування про проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про забезпечення діяльності народних депутатів України» (№6525) — в цілому

За:251 Проти:5 Утрималися:13 Не голосували:96 Всього:365

Ще шість слуг народу припинили виконання обов’язків.

22.06.2017 11:55 Поіменне голосування про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (щодо удосконалення деяких положень) (№4646-д) — за основу

За:245 Проти:0 Утрималися:9 Не голосували:113 Всього:367

З’явились два депутати без будь-яких позначок у даних про реєстрацію. Скільки з присутніх підчас цього голосування насправді присутні, та скільки з них зареєстровані належним чином вже важко зрозуміти, бо жодних змін у реєстрації не відбувається.

22.06.2017 12:15 Поіменне голосування про проект Закону про аудиторську діяльність (№2534) — за основу

За:100 Проти:4 Утрималися:80 Не голосували:174 Всього:358

Дев’ять законодавців пішли відпочивати.

22.06.2017 12:19 Поіменне голосування про направлення на повторне перше читання проектів законів №6016, №2534

За:229 Проти:4 Утрималися:9 Не голосували:114 Всього:356

Ще двоє «зійшли з дистанції».

22.06.2017 13:09 Поіменне голосування про проект Закону про внесення зміни до статті 243 Митного кодексу України щодо територіальних органів Національної поліції (№4560) — за основу та в цілому

За:206 Проти:0 Утрималися:19 Не голосували:116 Всього:341

В залі вже на 28 депутатів менше, ніж письмово зареєстрованих на засіданні.

22.06.2017 13:31 Поіменне голосування про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (№3238-д) — за основу

За:249 Проти:2 Утрималися:24 Не голосували:82 Всього:357

Порушення регламенту продовжуються.

22.06.2017 13:42 Поіменне голосування про проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні (№3239-д) — за основу

За:248 Проти:0 Утрималися:23 Не голосували:88 Всього:359

Прийшли два нових нардепа, чи повернулись ті, хто відпочивав.

22.06.2017 14:15

Поіменне голосування про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» (№6600) — за основу

За:264 Проти:8 Утрималися:20 Не голосували:58 Всього:350

Ще дев’ять депутатів на витримали напруженої роботи.

На цьому ранкове засідання завершилось.

Висновок – всі рішення на цьому засіданні були прийняті з порушеннями закону про регламент Верховної Ради, тобто у неконституційний спосіб.

Між іншим, у багатьох випадках порушення регламенту мають ознаки кримінальних злочинів, про що докладно написано в матеріалі Незаконні закони – 2 (кримінальний аспект).

Таким чином, жодне подання генпрокурора на притягнення депутатів до кримінальної відповідальності не мають перспективи дійти логічного кінця, тобто завершитись судовим вироком.

Замість цього Юрію Луценко треба було б піти второваною доріжкою: домогтись визнання законодавця, якого призначено бути притягнутим до відповідальності, таким, що порушив закон та депутатську присягу, або у неконституційний спосіб самоусунувся від виконання конституційних повноважень. Нагадаю, саме таким чином, у зв’язку із самоусуненням, був відсторонений від влади Віктор Янукович. І ще нагадаю: кожен з діючих депутатів не може вважатись таким, що жодного разу не самоусунувся від виконання обов’язків та не порушив закон і власну присягу. Всі докази є на офіційному сайті парламенту.

Стало бути, прокуратурі не потрібно просити Верховну Раду дати дозвіл на притягнення до кримінальної відповідальності того чи іншого парламентаря. Достатньо звернутись до суду з вимогою скасувати депутатський мандат.

А всі ці нинішні і майбутні подання – марна праця, або гра на публіку, спроба політичного піару, шоу, яке вже перетворилось на фарс.

 

Федір АніскінZAXID.NET


Последние 10 статей на сайте"

\
↑ Top
copyright © 2018 Частный Некоммерческий Информационно-Популистский Сайт (ЧНИПС). All Rights Reserved